מרכז ברקת

מרכז ברקת

יחידים במינם!

בניית בתים חכמים, פיזיקה גרעינית, אדריכלות, ארדיאנו תכנות ולוחות בקרה , מידול ועיצוב תלת מימד.. לא..לא מדובר על קורסים הנלמדים באוניברסיטה והסטודנטים הלומדים אותם אינם בני  עשרים ומעלה.. מדובר על שיעורים ייחודיים הנלמדים ע"י ילדי בתי הספר היסודיים במרכז ברקת – המרכז היחיד בארץ ובעולם הפונה לילדים מצטיינים ומחוננים מהמגזר הדתי לאומי והחרדי . מרכז ברקת הוא מרכז טכנולוגי, אינטראקטיבי, תרבותי וערכי . אך מטרתו היא לא רק לימודית. כידוע, ילדים מחוננים נתקלים הרבה פעמים בקשיים חברתיים במרכז ברקת רצו לפתור גם את בעיה זו והם יצרו מקום הומאני –חברתי – עם שמחקי שולחן רבים, מקומות אתנחתא מעוצבות וגירויים חברתיים נוספים שמטרתם לעודד דינמיקה חברתית בין הילדים-   זהו המרכז מחוננים היחיד בעולם שמדבר בשפה הזו הכוללת לימודים וקשרים חברתיים בד בבד.

תוכנית הלימודים כוללת קורסים המשתייכים ל- 3 אינטליגנציות ראשיות: אינטליגנציית מדע, טכנולוגיה ומחקר, אינטליגנציית מדעי החברה ואינטליגנציית האומנות. כל הקורסים בכל התחומים מתחברים ליחידת לימוד עצמאית גדולה יותר המהווה שנה בחייו .

בשבוע האחרון נערך אירוע סוף סמסטר שצויין בדיבייט מרתק – דיבייט הכוונה לויכוח המשמש כאמצעי לליבון סוגיות פוליטיות, ומטרתו לפתח את יכולות הרטוריקה. הדיבייט שנכחתי בו היה בנושא משפטי ועסק בחוק שירותי התעופה וחוק עשיית עושר ולא במשפט.  מי שדן בנושאים האלו היו לא פחות מילדי קורס "דיבייט משפטי" בני כיתות ו.

עיצוב המרכז שונה ועוצב כבית משפט, מרצת הקורס עו"ד הלן איסבי משה הייתה השופטת וילדיי הקורס התחלקו לצד התביעה ולצד ההגנה – הילדים טענו בעד ונגד חוק התעופה- שנועד להגן על נוסעי חברות התעופה מלגלות בשדה התעופה שטיסתם נדחתה ובעד ונגד חוק עשיית העושר ולא במשפט – המבקש למנוע מאזרחים וחברות לקבל כסף שאינו מגיע להם. .

הדיבייט היה מרתק, מרשים וסוחף. הרמה הייתה כל כך גבוהה והטיעונים עמוקים ורציניים שלא להאמין שמדובר בילדים בכיתה ו לא בסטודנטים מהאוניברסיטה